10 клас. 41 Урок. Ізопроцеси. Газові закони.

Мета уроку:
·        пояснити поняття температури – як величини, що характеризує стан теплової рівноваги та є мірою середньої кінетичної енергії  молекул, пояснити з точки зору МКТ основне рівняння для газів, розглянути процеси, які відбуваються у газах із зміною тільки двох параметрів коли третій залишається сталим;
·        розвивати експериментальні вміння, математичний апарат фізики,  вміння систематизувати і описувати результати, сприяти активізації творчого мислення учнів;
·         виховувати уважність, акуратність, зацікавленість у матеріалі, що вивчається.
Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, дидактичні матеріали.

План уроку:
1.     Организаційний момент (1-2 хв)
2.     Перевірка домашнього завдання (3 хв)
3.     Актуалізація опорних знань (3хв)
4.     Мотивація (5 хв)
5.     Вивчення нового матеріалу (20-25хв)
6.     Фізкультхвилинка (1 хв)
7.     Закріплення нового матеріалу (5-7хв)
8.     Підводимо підсумки (2-3хв)
9.     Домашне завдання (1хв)
Хід уроку:

1.Організаційний момент
Заходжу у клас, вітаюсь з учнями, перевіряю відсутніх.

2. Перевірка домашнього завдання
Обговорення за §40-41

3. Актуалізація опорних знань.
Для пояснення властивостей речовини в газоподібному стані в фізиці введемо модель ідеального газу.
Подібно до використання в механіці ідеалізованого поняття матеріальної точки, в молекулярній фізиці використовують поняття ідеального газу як величезної сукупності матеріальних точок, які не взаємодіють одна з одною на відстані.
За умови достатньо низького тиску і високої температури реальні гази (азот, кисень та ін.) за своїми властивостями близькі до моделі ідеального газу.
Ідеальний газ - це газ, в якому молекули можна вважати матеріальними точками, а силами притягання й відштовхування між молекулами можна знехтувати. У природі такого газу не існує, але близькими за властивостями можна вважати реальні розріджені гази, тиск в яких не перевищує 200 атомів, які перебувають при не дуже низькій температурі, оскільки відстань за таких умов між молекулами набагато перевищує їх розміри.

4.Мотивація
     Рівняння стану ідеального газу дозволяє описати, що відбувається з газом за будь-яких змін всіх його параметрів. Однак багато процесів у газах, що відбуваються у природі, або здійснюються за участю техніки, набувають зміни тільки двох параметрів при сталій масі газу.
       Ці процеси дістали назву « ізопроцеси»
Знаючи основні параметри газів, параметри нормального стану та основні рівняння давайте дослідимо, що буде з термодинамічною системою, при зміні одного з параметрів.

5. Вивчення нового матеріалу
Перегляд презентації. Та відео.


6. Фізкультхвилинка

7.  Закріплення нового матеріалу
Рішення задач.

8.Підводимо підсумки
Завдання № 1 групам 1 і 4
1.      « Ізотермічний процес»
2.     Запишіть назву, рік, вченого, що встановив залежність.
3.     Визначте та запишіть рівняння стану
Завдання № 1 групам 2 і 5
1  « Ізобарний процес»
2  Запишіть назву, рік, вченого, що встановив залежність.
3  Визначте та запишіть рівняння стану
Завдання № 1 групам 3 і 6
1  « Ізохорний процес»
2  Запишіть назву, рік, вченого, що встановив залежність.
3  Визначте та запишіть рівняння стану
– Який процес називають ізотермічним?
– Записати закон Бойля-Маріотта.
– Який процес називають ізобарним?
– Записати закон Гей-Люссака.
– Який процес називають ізохорним?
– Записати закон Шарля.
 При підбитті підсумків уроку звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, запитує:
Що ми робили на уроці?
Чи досягли очікуваних результатів ви особисто, клас у цілому? Чому ви так вважаєте?
Що могло б бути організовано краще, корисніше?
Які навички, вміння ще треба опрацьовувати?

Як ви себе почували сьогодні?

9.Домашнє завдання__________
1. Яка кількість речовини міститься в газі, якщо при температурі 240 К і під тиском 200 кПа його об’єм дорівнює 40 л?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Фізикам вдалося зупинити видиме світло

Фізики створили першу захищену квантову Мережу